2041091204 |
Estratègies universals d'aprenentatge en atenció a la diversitat-resposta a la intervenció: suport conductual positiu |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/11/2021 - 9/2/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Artur Martorell |
|
c. de la Seu d'Urgell, 32 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El suport conductual positiu és una eina que dins d'un entorn escolar acollidor i sensible a les diverses necessitats dels alumnes pot oferir procediments i estratègies per millorar les conductes problemàtiques dels alumnes.
|
| |
Objectius |
· Instaurar els suports de nivells diferenciats segons els resultats de l’avaluació.
· Millorar la conducta social de tots els alumnes de l’escola.
· Establir marcs de col·laboració amb les famílies.
·Elaborar les Unitats de Programació de les Expectatives del Centre (Nivell 1)
·Desenvolupar Plans Educatius de Conducta (Nivell 2):
Avaluació funcional.
Intervenció: PEC
·Desenvolupar Plans Individuals de Conducta.( Nivell 3)
|
| |
Continguts |
• Naturalesa i funció de la conducta problemàtica.
• El model de suport conductual positiu a nivell d’escola.
• Protocol de implementació d’un pla educatiu conductual a nivell de centre.
• El programa educatiu de conducta per alumnes de risc.
• L’avaluació funcional de la conducta
• Disseny d’un pla de suport conductual positiu per alumnes de suport intens.
|
| |
Observacions |
En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora
|
| |
Formador/a |
Pilar Raja i Mar Borràs
|
| |
Avaluació |
- Ser capaç d'identificar la naturalesa i funció de la conducta problemàtica.
- Conèixer el model de suport conductual positiu a nivell de centre.
- Establir un protocol de implementació d’un pla educatiu conductual a nivell de centre.
- Elaborar el programa educatiu de conducta per alumnes de risc.
Conèixer l’avaluació funcional de la conducta
- Elaborar el disseny d’un pla de suport conductual positiu per alumnes de suport intens.
- Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat.
- Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat. - Aprofitament i transferència dels continguts rebuts.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
17/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
03/11/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
17/11/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
12/01/2022 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
26/01/2022 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
09/02/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |